DEN PÆDAGOGISKE TILGANG
På Fonden Landbo er vores pædagogiske fundament dybt forankret i Bowlby's relationsteori, som understreger vigtigheden af stærke, trygge relationer. Dette princip er afgørende for vores tilgang og fremgår yderligere af vores personalehåndbog.
Rummelighed er central i vores arbejde; det kræver, at vi som fagpersoner er villige til at tilpasse os og give plads til den enkelte borger. Dette skaber en nødvendig ramme for udvikling og forandring.
Vi arbejder ud fra en ligeværdig og respektfuld tilgang, hvor det pædagogiske arbejde bygger på relationen mellem pædagog og borger. Derfor har alle medarbejdere I 2024 også været på 2 dages autisme kursus.
Vores værdigrundlag og metodikker, herunder neuropædagogik og KRAP, sikrer, at vi kan rumme og støtte borgernes udfordringer, og skabe et miljø, hvor der er plads til udvikling.
Vores langvarige erfaring viser, at denne tilgang fører til trivsel og udvikling hos vores borgere.