KRAP står for Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik.
KRAP er kendetegnet ved at tage udgangspunkt i den anerkendende tilgang til andre mennesker, ved at inddrage de kognitive teorier og behandlingsformer, samt at lægge vægt på det positive. Samtidig med, at der bliver kigget på det enkelte menneske ud fra et bio-psyko-socialt perspektiv. Da vi ser mennesket som en helhed, der udvikler sig i samspil med omgivelserne.
I 2015 afsluttede vi et 15 måneder langt KRAP uddannelsesforløb. Siden er der afholdt flere opfølgningskurser, så den pædagogiske personalegruppe arbejder ud fra de samme mål og metoder.
Hele personalegruppen er under løbende uddannelse og udvikling indenfor det pædagogiske felt, så målgruppens udvikling altid er for øje.
I 2019/2020 har vi valgt at justere og optimerer vores faglige viden med nauroaffektiv udviklingspsykologi med underviser Dorte Bærentzen, som har mange års erfaring indenfor området. Hun er psykoterapeut, samt familieterapeut og underviser på et højt plan. Når hun underviser, sørger hun bl.a. også for at det teoretiske bliver omsat til praksis, som kan anvendes med det samme.